6 posibilitats abans de provar de dormir…

Si patim insomni cal revisar els nostres hàbits. Sovint tenim una sèrie d’hàbits que interfereixen el bon descans i que hauríem d’evitar. Hi ha diverses activitats que podem incorporar de forma rutinària per aconseguir un somni saludable.

Dóna un passeig: Un passeig curt al vespre ajuda a “arraconar” les preocupacions mentre es fa un exercici suau que afavoreix el son. Gaudir d’entre 20 i 50 minuts de solitud i silenci al dia té alts beneficis per a la salut mental.

Planifica el dia: Consultar l’agenda i deixar tot el necessari preparat per al dia següent farà que te’n vagis al llit amb menys preocupacions. Si t’has proposat una rutina d’exercici, deixa la bossa i la roba d’esport preparades per vestir-te i sortir al matí el més aviat possible. Així minimitzes el risc de saltar-te’l.

Escriu en un diari: Una altra opció és escriure en un diari les tasques importants a realitzar, els propòsits personals i els mètodes que t’has proposat per complir-los. Si ho prefereixes, també pots fer un repàs dels esdeveniments del dia i reflexionar-hi.

Apaga el mòbil: La radiació pot afectar la qualitat del son, de manera que has de posar-ho en manera avió o, preferiblement, apagar almenys mitja hora abans d’anar a dormir. Quan apaguis el mòbil, apaga també el WiFi. Tingues en compte que, quan un dispositiu intenta captar un senyal, emet més radiació si el senyal és baixa o inexistent, de manera que a l’apagar el WiFi hauràs desconnectar també tots els dispositius amb connexió. D’aquesta manera donaràs un descans al teu cos ia la llar i la qualitat del teu somni millorarà.

Llegeix: Una de les millors opcions per a relaxar-te és la lectura. Llegeix llibres impresos sense interrupcions. La lectura durant un mínim de 30 minuts diaris contribueix a la capacitat de concentració i estimula la memòria i la capacitat d’aprenentatge.

Medita: La meditació és un dels hàbits més beneficiosos que pots implementar en la teva rutina. Pot durar només uns 20, fins i tot 10 minuts: l’important és que en aquest temps aconsegueixis netejar la teva ment de preocupacions.

Font: http://sleepobservatory.org/es/seguir-una-rutina-de-sueno-7-pasos-antes-de-acostarte

Aquesta entrada ha esta publicada en Consells de salut, Cultura mèdica, Insomni, Salut comunitària. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixeu un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s