6 posibilitats abans de provar de dormir…

Si patim insomni cal revisar els nostres hàbits. Sovint tenim una sèrie d’hàbits que interfereixen el bon descans i que hauríem d’evitar. Hi ha diverses activitats que podem incorporar de forma rutinària per aconseguir un somni saludable.

Dóna un passeig: Un passeig curt al vespre ajuda a “arraconar” les preocupacions mentre es fa un exercici suau que afavoreix el son. Gaudir d’entre 20 i 50 minuts de solitud i silenci al dia té alts beneficis per a la salut mental.

Planifica el dia: Consultar l’agenda i deixar tot el necessari preparat per al dia següent farà que te’n vagis al llit amb menys preocupacions. Si t’has proposat una rutina d’exercici, deixa la bossa i la roba d’esport preparades per vestir-te i sortir al matí el més aviat possible. Així minimitzes el risc de saltar-te’l.

Escriu en un diari: Una altra opció és escriure en un diari les tasques importants a realitzar, els propòsits personals i els mètodes que t’has proposat per complir-los. Si ho prefereixes, també pots fer un repàs dels esdeveniments del dia i reflexionar-hi.

Apaga el mòbil: La radiació pot afectar la qualitat del son, de manera que has de posar-ho en manera avió o, preferiblement, apagar almenys mitja hora abans d’anar a dormir. Quan apaguis el mòbil, apaga també el WiFi. Tingues en compte que, quan un dispositiu intenta captar un senyal, emet més radiació si el senyal és baixa o inexistent, de manera que a l’apagar el WiFi hauràs desconnectar també tots els dispositius amb connexió. D’aquesta manera donaràs un descans al teu cos ia la llar i la qualitat del teu somni millorarà.

Llegeix: Una de les millors opcions per a relaxar-te és la lectura. Llegeix llibres impresos sense interrupcions. La lectura durant un mínim de 30 minuts diaris contribueix a la capacitat de concentració i estimula la memòria i la capacitat d’aprenentatge.

Medita: La meditació és un dels hàbits més beneficiosos que pots implementar en la teva rutina. Pot durar només uns 20, fins i tot 10 minuts: l’important és que en aquest temps aconsegueixis netejar la teva ment de preocupacions.

Font: http://sleepobservatory.org/es/seguir-una-rutina-de-sueno-7-pasos-antes-de-acostarte

Publicat dins de Consells de salut, Cultura mèdica, Insomni, Salut comunitària | Deixa un comentari

Les bondats de la lactància materna

Sense títolSegons “AustralianPrescriber”, la llet materna és un líquid nutricional complex i viu que conté anticossos, enzims, nutrients i hormones.

La lactància materna té molts beneficis per als nadons: evita infeccions, promou el desenvolupament, probablement protegeix contra el sobrepès i la diabetis i, a les mares, prevé el càncer. L’Organització Mundial de la Salut recomana que les mares amamantin exclusivament durant sis mesos.

Font: https://www.nps.org.au/australian-prescriber/articles/drugs-affecting-milk-supply-during-lactation

Publicat dins de Consells de salut, Cultura mèdica, Dietes, Salut comunitària | Deixa un comentari

11 de setembre 2021

L’equip d’atenció primària Reus 3 desitja que passeu una molt bona Diada.

Publicat dins de Novetats | Deixa un comentari

Parlem del budell irritable

La síndrome de l’intestí irritable, produeix dolor abdominal recidivant. Aquest dolor abdominal acostuma a associar-se a diarrea, restrenyiment o ambdós.

No s’ha trobat una causa única que expliqui per què els pacients amb còlon irritable pateixen aquests símptomes. Una de les teories que més pes tenen, és l’activació del sistema immune en les parets intestinals atribuïble a una hipersensibilitat digestiva per factors psicològics.

El diagnòstic es basa en la sospita clínica després de la visita pertinent i la incapacitat de demostrar una patologia orgànica en les diferents proves complementaries sol·licitades, és el que s’anomena diagnòstic per exclusió.

Pel que fa al tractament s’aconsella la correcta explicació de la malaltia i fer entendre el bon pronostic que presenta i en cas de ser necessari administrar tractaments simptomàtics en funció del a intensitat dels símptomes.

Publicat dins de Novetats | Deixa un comentari

A propòsit de les benzodiacepines

Sense títol

“Les benzodiacepinas són fàrmacs que només s’han d’administrar en casos d’autèntica necessitat, amb la previsió de retirar-los el més aviat possible i preferiblement en una posologia intermitent. Els seus efectes es limiten únicament a l’expressió fisiològica de l’ansietat.”

Publicat dins de Consells de salut, Cultura mèdica, Medicaments, Trastorns psíquics | Deixa un comentari